Cum sa treci inspectia tehnica periodica din prima!

D
acă urmează să iți expire inspectia tehnica periodica este bine să faci câteva pregătiri înaintea prezentării la stația de inspectie tehnică. Nu de alta, dar astfel poți evita ușor ca mașina sa nu promoveze de prima dată acest „examen”. Iar asta înseamna să nu pierzi timp si bani cu o respingere, altă coada la stația de inspecție, plata pentru reverificare plus nervii... Pentru aceasta iți sugeram urmatoarii pași:
pregatire ITP
  1. Fă singur cateva verificări simple, înainte de a prezenta mașina la inspectia tehnica periodica : verifică funcționarea sistemului de iluminare și semnalizare, verifică înăltimea profilului anvelopelor care trebuie sa fie de minim 3 mm, verifică ca roțile montate pe aceiași punte sa aibă anvelope același profil. Nu uta sa verifici daca ai in masină un stingator de incendiu in termen de valabilitate. Toate aceste defecțiuni sunt motive de respingere a mașinii la inspecția tehnică;
  2. Spală mașina cu atenție inainte de a te prezenta la stația de inspecție atât pe exterior, in interior si daca e posibil si pe sub mașină. O mașină curată va fi testată mai atent și cu mai multa bună voință de inspectori. De, ce să faci, sunt si ei oameni…
  3. Fă o mica selecție pentru Alegerea staîiei de inspecție tehnica periodica. Prețul unui ITP pentru autoturism variază intre 90 și 120 lei in funcție de zona geografică a țarii, deci nu prețul ar trebui sa fie criteriul. Pont: caută o stație care face pre-inspecții (de cele mai multe ori sunt gratuite sau costă foarte puțin daca faci inspecția tot acolo). În felul acesta vei afla daca există defecțiuni pe care le poți remedia inainte de a te prezenta la inspecție;
  4. Începând cu 20 mai 2018 prevederile tehnice care reglementeaza modul de efectuare al ITP s-au modificat, astfel ca unele defecțiuni nu mai constituie motiv de respingere decât dacă au fost consemnate și la inspecția tehnică anterioară și nu au fost remediate. Cele mai comune defecte din această categorie sunt: zone ale caroseriei ruginite dar care nu sunt strapunse de rugină, deformări superficiale ale elementelor de caroserie, parbriz fisurat sau mătuit dacă aceste defecte sunt in zone în care nu afectează vizibilitatea șoferului, lămpi cu dispersor (partea transparentă a lampii) fisurat, pierderi reduse de ulei de transmisie, sau de luchid de servodirecție, lipsa protecțiilor de cauciuc la pedalele de ambreiaj și frână, lipsa triunghiurilor de presemnalizare sau a trusei medicale. Totuși, nu uita, că toate aceste defecte sunt inregistrate in rețeaua de calculatoare a RAR și vor trebui remediate până la următoarea inspecție!
  5. Când te duci faci ITP nu uita sa iei cu tine următoarele documente:
  • Certificatul de înmatruculare;
  • Cartea de Identitate a mașinii in original sau daca este cumpărata in leasing in copie cu semnatura și ștampila firmei de leasing insoțită de textul „conform cu originalul”;
  • Asigurarea de raspundere civila RCA în termen de valabilitate;
  • Actul de identitate (BI, CI) al persoanei care prezinta mașina la stația de inspecție tehnică.

Și in final dorim sa iți reamintim ca prezentarea mașinii la inspecția tehnica periodica trebuie făcuta înainte ca actuala viză să expire, în caz contrar mașina va circula (chiar și până la stația de inspecție) cu înmatricularea suspendată, cu consecințele deja cunoscute.

Mult succes!